جهش

بایگانی

۸ مطلب در آذر ۱۳۹۳ ثبت شده است

افسوس!...

 هرچه تلاش کردم مردم بفهمند،

 فقط خندیدند!


  • مهدی غزنوی
گرافیک محیطی می‌تواند با تکیه بر هنر و عناصر ایران به جهت رنگ، شکل و ترکیب‌بندی در جهت محیطی و شهری به پیشینه‌ها و سنت‌های محکم این مرز و بوم دست یابد. گرافیک چیزی است که امروز بیشتر بر پایه ضوابط غربی و بین‌المللی تکیه دارد. در حالی که اگر ترکیب هنر بومی و نوگرایی باشد موفق می‌شود شهری با هویت و محیطی دلپذیر را بسازد.
امروزه محیطی سالم برای زندگی انسان از اهمیت بسیار فوق‌العاده‌ای برخوردار است. لذا ضروری است که طراحان، مسئولان و متخصصین آن را به گونه‌ای طراحی کنند، که شرایط زندگی و زیستن در آن همواره از نظم، منطق و زیبایی لازم برخوردار باشد.

ArtHouse Design Wayfinding
  • مهدی غزنوی

 مدل آموزش سواد رسانه‌ای

حضور فراگیر رسانه ها در دنیای امروز سبب شده است تا میزان اطلاعاتی که هر روز از طریق رسانه های گوناگون دریافت میکنیم، بیش از میزان اطلاعاتی باشد که گذشتگانمان در یک سال دریافت میکردند. برای مدیریت چنین وضعیتی به مهارت سواد رسانه ای نیاز داریم.

  • مهدی غزنوی

  • مهدی غزنوی
عناصر بصری و تاثیر آن در ساختار طراحی وب
اکثر اوقات در طراحی آن‌قدر درگیر رنگ و تصویر می‌شویم که فراموش می‌کنیم به پایه و ساختار آن برسیم. در واقع ترکیب بندی یکی از اصولی‌ترین مسائل در طراحی است که مانند پایه و ستون طرح عمل می‌کند. در این مبحث به بررسی ترکیب بندی، عناصر بصری و تاثیر آن در هدایت چشم کاربر به نقاط مهم و کلیدی می‌پردازیم.

visual-elements-4.jpg

  • مهدی غزنوی

نشریه طراحان انسان محور

اولین نشریه تخصصی در زمینه ارگونومی

  • مهدی غزنوی
سه مرحله از سواد رسانه ای

سه مرحله از سواد رسانه ای

  • مهدی غزنوی

نکاتی در مورد کاربرد رنگ ها در طراحی برند


در هر شغلی، طراحی برند بسیار مهم است. محبوب کردن و مردمی نمودن برند و ماندگار کردن آن در ذهن مشتریان بالقوه، مزایای زیادی دارد. نتایج تحقیقات نشان می دهد که رنگ آمیزی طرح برند، قدرت درک و تشخیص بیننده را تا 80% بالا می برد. به همین دلیل مشاغل و سازمان ها رنگ برند را به دقت انتخاب می نمایند. رنگ ها می توانند به طور ناخودآگاه بر روی شما تأثیر بگذارند تا هر برند را با یک رنگ خاص بشناسید. مثلاً برای مک دونالد زرد و نوکیا آبی.


  • مهدی غزنوی